יום שלישי, 18 ביוני 2013

החשיבות של מעקות למרפסות


כל בית אב בו חיה משפחה עם ילדים צריך לייחס חשיבות גדולה למעקות, ואמצעי הגנה בחצר, מסביב לבריכה או במרפסת. יחד עם זאת, מעקות למרפסות הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהעיצוב של עסקים, בנייני משרדים, בתי מלון ועוד. מעקות יכולים לשנות לחלוטין את המראה של המרפסת, ולהעניק ערך מוסף לנכס. במילים אחרות, הדרך הנכונה לחשוב על מעקות היא לא רק בהקשר הבטיחותי אלא גם בהקשר הפונקציונאלי והאסתטי.

מעקות למרפסות - סורג הבטחון
הוסף כיתוב


לפני הכל, חשוב לציין כי התפקיד המקורי של המעקה הוא להגן מפני נפילות מהמרפסת. המעקה מוריד את רמת הסיכון ומיועד למבוגרים, ילדים וחיות מחמד. מעקה אינו צריך להיות מוצב רק במרפסות גבוהות במיוחד, משום שגם במרפסת של הקומה הראשונה או השנייה יש לו משמעות. על מנת למצוא את המעקה המושלם יש לקחת בחשבון את הפרמטרים הבאים:
  • -          עמידה בדרישות תו התקן הישראלי
  • -          מתן בטיחות בהתאם לנסיבות ולתנאי השטח
  • -          ייצור מחומרי גלם איכותיים ועמידים בפני מזג אוויר


אין מרפסת בלי מעקה


מבחינה פונקציונאלית, המעקות הופכים את המרפסת או את הגג למקום שניתן לנצל אותו. ללא מעקה אין שום אפשרות לבלות במרפסת, לשבת בה עם הילדים או לצאת אליה להתאוורר. מרפסת ללא מעקה אינה יעילה ומהווה בזבוז של כסף ומרחב. בעלות נמוכה יחסית של הצבת מעקה ניתן לשפר אותה עשרות מונים, ולהפוך אותה לחלק מהבית. זו הסיבה שכיום המעקות נמצאים במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי.
כבר בשלב התכנון והאפיון של המבנה יש לקחת בחשבון את המעקות, ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מידות, סוגים וגדלים. בשלב הראשון יש לתאם פגישת ייעוץ במרפסת על מנת להכיר את השטח, ולאחר מכן ניתן לבחור מבין קטלוג קיים או להעלות דרישות ספציפיות.

עיצוב ותקנות בנייה


מעקות חוץ צריכים להיות עמידים לאורך זמן, אך תנאי זה לא צריך לבוא על חשבון העיצוב. האסתטיקה של המעקה תורמת למראה הכללי של הבית. אין טעם להשקיע בעיצוב פנים יקר ולהזניח את המרפסת, משום שהיא מספקת צרכים רבים, ניתן לראות אותה מבחוץ, והיא נחשבת חלק מהסלון או חדרי השינה. מעקות למרפסות אמורים להיות עמידים בפני מים, לשמור על הצבע ועל הצורה שלהם, ולאפשר ניקוי נוח. תקנות הבנייה בישראל לא מתפשרות על איכות המעקות ומחייבות התקנה שלהם, גם אם יש מדרגות ספורות בלבד. לקוחות אשר מנצלים זאת, ומחליטים בעצמם על המעקות, נהנים ממראה מרשים לזמן ארוך.


מעקות למרפסות הם מתקן חשוב המהווה דוגמא לשילוב בין בטיחות, פוקנציונאליות ואסתטיקה. כדאי לבחור מעקות על פי דרישות וצרכים אישיים, לקחת בחשבון את מספר דיירי הבית ואת גודל המרפסת, ובעיקר לבחור את חומרי הגלם המתאימים. בנוסף, יש להתייעץ עם מומחים לבניית מעקות מוקדם ככל האפשר, וכך למנוע סיכונים או עוגמת נפש לאחר שימוש ממושך במרפסת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה